dissabte, 26 de desembre del 2009

Portar a la pràctica el pla d'acció dissenyat.

L'activitat la vaig dissenyar tenint en compte els alumnes (les diferències individuals), la seva edat, el context i la meva intenció educativa. Tot i que l'activitat pretenia incidir a l'àrea de comunicació i llenguatges, aquesta es interdisciplinar, ja que parteix d'un joc físic (descoberta d'un mateix i dels altres) i segueix amb el treball TIC (selecció de fotografies, creació d'una projecció, treball sonor).

Vaig dissenyar aquest projecte perquè els alumnes de P.5 es troben en un moment òptim d'aprenentatge de la lectura i l'escritpura. Quan escriuen els hi sorgeixen molts dubtes: Com s'escriu aquesta lletra? Com sona? Quina és?... i vaig creure que el fet de pensar la forma de cada una i el seu so, era una manera de solucionar un problema mal definit com és el procés de la lectura i l'escriptura.
D'aquesta manera, s'ha usat la tecnologia per a impulsar un aprenentatge més significatiu dins l'aula.

L'activitat proposada, en bona mesura, ha provocat processos cognitius superiors (transformació d'informació de fonts diverses -el que ja coneixien i la informació de la que disposen o tenen a l'abast-, comprensió, comparança, elaboració i contrast d'hipòtesi, creativitat,etc.) tot utilitzant les tasques guiades per mi- el procés de l'activitat-, per ajudar als alumnes a organitzar la informació i produir respostes noves.
Es tracta d'una activitat que fomenta l'aprenentatge constructivista dels alumnes, ja que:

La fita d'aprenentatge s'ha fixat en un procés de negociació en què particpen tant l'alumnat com les mestres.
El meu paper ha estat el d'assumir el rol de guia i facilitador de material.
S'ha prporcionat als alumnes una activitat que afavoreix la metacognició.
La situació d'aprenentatge, els continguts i l'activitat dissenyada són rellevants i realistes.
S'estimula la construcció del coneixement i no la reproducció.
S'afavoreix l'aprenentatge col·laboratiu.
L'avaluació està integrada al procés d'ensenyament.

Aquestes característiques, entre altes, posen en evidència que la tasca del mestre no és la de proporcionar coneixements, sinó que els coneixements els adquireixen els mateixos alumnes. El mestre ajuda a elaborar, buscar la informació...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada